Medieakademi trimmer strukturen

0
1078

Kirkeligt Medieakademi fortsætter i en slankere model. Kirker får samme tilbud om foredrag, kurser og service som hidtil.
Det er nu fire år siden, Kirkeligt Medieakademi ApS så dagens lys. Siden 1. februar 2010 har akademiet haft over 1000 præster, menighedsrådsmedlemmer og kirkefunktionærer på kursusbænken. Og serviceret over 25 foreninger og organisationer med artikler, brochurer, magasiner og bøger.
Nu står Kirkeligt Medieakademi over for et nyt kapitel. Akademiet blev søsat af landsforeningen KLF, Kirke & Medier, som stillede en startkapital til rådighed i et ApS. Kapitalen skabte en omsætning, der var tre gange så stor, men kunne ikke generere et overskud.
Derfor har KLF, Kirke & Medier besluttet at lukke ApS’et den 31. marts 2014 og lade direktør Svend Løbner videreføre Kirkeligt Medieakademis navn, hjemmeside og ydelser i en slankere model.
Kirkeligt Medieakademi vil derfor fortsat være et tilbud om foredrag, kurser og rådgivning til alle kirker, foreninger og organisationer. Med fire års erfaring i bagagen vil Svend og hans freelancere fortsat kunne tilbyde målrettet og modtagerorienteret kommunikation. Samtidig er udgiftssiden barberet væsentligt ned. Akademiets hjemmeside vil fremover være en portal, hvor man kan bestille freelancernes undervisning og service direkte.
– Jeg er taknemmelig for at KLF, Kirke & Medier var så fremsynede, at de søsatte Kirkeligt Medieakademi for fire år siden. Selv om det ikke kunne give overskud, har det formidlet kirkens positive budskab i medierne og klædt kirkefolk på til at gøre det samme, fortæller Svend Løbner.
Han vil nu fortsætte arbejdet i samme ånd, så kirkens ledere og mediefolk fortsat kan få foredrag og kurser i den gode kvalitet, som Kirkeligt Medieakademi er blevet kendt for.
KLF, Kirke & Medier overtager Kirkeligt Medieakademis rolle som medarrangør af Kirkernes Mediedag. Svend Løbner er fortsat tilknyttet KLF som sparringspartner og redaktør af magasinet Kirke & Medier.
 

Tidligere artikelKLF slår et slag for den gode tone
Næste artikelDR3 i reklamestunt med seersucces