Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler går ind i samarbejde med KLF, Kirke & Medier. Søndagsskolerne opfordrer til, at public service-medierne ikke skal være bange for at tale med børn om Gud.
Tekst og foto: Stefan Vase
Endnu en strategisk partner står klar: Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler (DFS) er gået ind i et strategisk partnerskab med KLF, Kirke & Medier.
Det er et samarbejde, som DFS ser mange muligheder i, forklarer Steen Møller Laursen, landsleder i DFS:
– KLF har meget at byde på. Og sammen kan vi nå ud til medierne i sager, der har med børn og unge at gøre. Vi ser desværre rigtig sjældent, at de store kanaler ser på børn og unges forhold til Gud. Og vi mener, at der ligger nogle gode historier der, siger Steen Møller Laursen.
At KLF har fået Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler passer som fod i hose i forhold til Mediemod, som skal lære danskerne at bruge medierne på den rigtige måde – og hvor børn og unge er en særlig målgruppe:
– Med Mediemod er det helt naurligt at gå ind i et samarbejde med børne- og undgomsorganisationer. Det handler om at gøre børn til bevidste mediebrugere og klæde forældre og ledere på til at vejlede dem. Det ligger fint i tråd med DFS’ formål, fastslår Mikael Arendt Laursen, generalsekretær i KLF, Kirke & Medier.
Med DFS som strategisk partner er KLF oppe på tre strategiske partnere. Udover DFS er det Den Katolske Kirke og FrikirkeNet. Og de repræsenterer rigtig godt den bredde, som KLF søger i partnerskaberne:
– Vi ønsker at få samlet Kirkedanmark i dialogen med medierne, og derfor er vi glade for at byde DFS velkommen som strategisk partner.