Kampagne skal supplere Herrens Veje

0
897

KLF, Kirke & Medier opfordrer alle præster og kirker til at fortælle, hvordan tro og kirke udfolder sig i det virkelige Kirkedanmark. Under hashtagget #HosOs samles alle input fra sociale medier.
Med DRs dramaserie ’Herrens Veje’ er kirke, præsters rolle og tro kommet ind i stuerne til familien Danmark i primetime. Det både udfordrer og motiverer os.
Sådan indledes et brev til danske præster, der opfordres til at forholde sig til serien ved at fortælle, hvordan kirkelivet udfolder sig ude i virkeligheden.
Billedet af kirken fremstilles nemlig ”meget sammensat” og ”utroværdigt”, lyder brevet. Det udfordrer kirken, men motiverer også til ”at fokusere på dette tema på vores egen måde, uden at skulle tænke på drama, sensation og popularitet,” skriver KLF og slår fast:
”Vi vil nå længere ud og vise ægtheden og hverdagen i kirken, i troen og blandt præster!”
Og derfor søsættes en kommunikationskampagne på lokale kirkers egne sociale medier, der ”viser et andet – og forhåbentligt mere ægte – billede af kirken”:
– Vi ønsker, at kampagnen skal holde bolden på egen banehalvdel og ikke blive et direkte modsvar til serien, skriver KLF.
Alle kristne præster, kirker og menigheder inviteres til at bidrage. For at samle alle inputs under én ”fane” anbefales, at alle bruger hashtagget #HosOs i opslagene.
KLF kører også kampagnen på egen facebookside.

Tidligere artikelDR vil styrke dansk indhold i fremtiden
Næste artikelDR henter nyhedsredaktør fra Ekstra Bladet