Dameblade mister købere

0
916

Både nyere og ældre magasiner er gået ned i oplag de senere år.
hund-med-blade
Der bliver længere og længere imellem, at vi smider et farverigt magasin eller ugeblad i indkøbskurven. Det er især damebladene, der mister købere, viser tal fra Danmarks Statistik.
Det største fald står ugebladet Kig Ind for. På blot to år er ugebladets oplag faldet fra 53.000 til 37.000 – et fald på 30 procent. Det næststørste fald er magasinet Woman, der sælger 23 procent eller 11.000 færre blade. Woman’s oplag lå sidste år på 37.000.
Også månedsmagasinet Isabellas mistede kunder, og oplaget faldt med 18 procent og har nu et oplag på 36.000 eksemplarer, skriver Ritzau. De ældre magasiner er også ramt af faldende købere. Se & Hør er faldet med 15.000 til 133.000 stk. sidste år, mens faldet hos Billed Bladet har været på 11.000 til 161.000 blade.
De kulørte blade er heller ikke skiftet ud med aviser. Fra 2011 til 2012 er antallet af hverdagsoplag faldet med 11 procent fra 1,4 millioner til 1,2 millioner.

Tidligere artikelNu bliver aborter mindet på nettet
Næste artikelSproget i DR er både intelligent og gammeldags