Book foredrag

Foredrag

Børn og unge bevæger sig let rundt i skærmens mange muligheder. Men mange forældre, lærer, pædagoger og ledere i kirker og frivillige foreninger er famlende overfor, hvordan de kan vejlede børn og unge bedst muligt i brugen af digitale medier. Og alt for få er bevidste om de udfordringer, som brugen af skærmene fører med sig.

Med et foredrag af projekt Mediemod bliver du klædt på til både at forstå dig eget medieforbrug og til at gå i dialog med børn og unge om bevidst mediebrug. Foredraget kombinerer den nyeste viden om digitale mediers påvirkning med eksperternes bedste bud på, hvordan børn og unge skruer ned for skærmtiden og finder gode alternativer. Foredraget giver dig redskaber, så du kan se kritisk på dit eget medieforbrug og hjælpe børn og unge til at tage kontrollen over skærmene tilbage.

Foredragene bygger på dialog og udtalelser fra bl.a.

  • Manfred Spitzer, hjerneforsker og psykiater og forfatter til bogen ‘Digital demens’
  • Ulla Dyrløv, psykolog, forfatter og foredragsholder
  • Camilla Mehlsen, ekspert i børne- og ungekultur
  • Jesper Balslev, forsker, lektor og forfatter
  • David Madsen, psykolog og stifter af Dabeco

Et foredrag med projekt Mediemod kan se ud på mange måder. Vi tilpasser meget gerne foredraget efter dine ønsker, behov og særlige udfordringer.

Et foredrag med projekt Mediemod indeholder typisk:

  • Oplæg
  • Video
  • Inspiration
  • Samtale
  • Spørgsmål
  • Kaffepause

Et foredrag med projekt Mediemod tager som udgangspunkt 2 x 45 minutter med en pause mellem de to dele. Der skal gerne sættes mindst to timer af til et foredrag, da der som regel opstår mange spørgsmål og en god debat. Det er dog muligt at tilrette tiden, så det passer bedst hos jer.

Book foredrag

Pris

5.000 kr.

plus transport

Særpris for strategiske partnere

3.000 kr.

plus transport

Udtalelser fra deltagere

Foredraget var enormt relevant for familier med børn i alle aldre – og såmænd også for voksne uden børn i hjemmet.

Det var befriende, at der ikke var skyggen af løftede pegefingre. Ej heller ensretning af, hvad vi ”bør” tænke og gøre i forhold til medie-forbrug, men en stærk opfordring til at gå hjem og lave sine egne rammer ud fra egne værdier, udfordringer og behov

 

 

Book foredrag








X