PR-folk skal lære at skrive skarpt og levende

0
813

Videreuddannelse for kommunikationsfolk den 30. august samler sekretærer, pr-folk, webmastere og journalister fra mange kirkelige organisationer.
Undervisning
Det kan være en ensom post at sidde som kommunikationsmedarbejder i kirkelige og velgørende organisationer. Og som i andre jobs er det fristende at falde tilbage på rutinen og skrive, som man altid har gjort.
Men det duer ikke. Det mærkes med det samme på gaveindtægter og medlemsengagement, hvis kommunikationen udebliver eller bliver for kedelig.
Derfor har Kirkeligt Medieakademi erklæret krig mod kedelige pressemeddelelser. Og derfor har akademiet under KLF, Kirke & Medier startet Netværk for Kommunikationsfolk med 75 medlemmer på det sociale medie LinkeIn. Netværket er åbent for alle med kommunikationsansvar. Her kan de dele deres erfaringer og her får de hvert år en invitation til en dag med en kendt kommunikationsekspert.
Den 30. august 2013 inviteres til en inspirerende dag med Moren Thomsen Højsgaard fra Det Danske Bibelselskab og Daniel Øhrstrøm fra Kristeligt Dagblad. Daniel Øhrstrøm er kendt for sine indfølende interviews og Morten Thomsen Højsgaard for sin målrettede redigering.
– Daniel vil trække på sine erfaringer i fortællende journalistik og Morten fra sine mange år som redaktør på Kristeligt Dagblad. Begge vil ruste deltagerne til at kommunikere i en stadig mere kompleks og fragmenteret medievirkelighed, siger Svend Løbner fra Kirkeligt Medieakademi.
Morten Thomsen Højsgaard vil også dele sine erfaringer med Bibelselskabets brug af digitale medier.  Dagen finder sted på Diakonissestiftelsen, Frederiksberg. Sidste tilmelding er mandag den 26. august.
Læs hele programmet her: http://www.medieakademi.dk/kurser/videreuddannelse/

Tidligere artikelBibel app når 100 millioner downloads
Næste artikelWeekendavisen sætter fokus på den digitale vej til Gud