Magasin 3 – 2018

0
251

Kirke & Medier er et fagligt magasin med fokus på etik og kristendom i public service-medierne. Magasinet udkommer fire gange årligt og sendes gratis til medlemmer af KLF, Kirke & Medier. Modtag magasinet ved indmeldelse i KLF her.

Tema: Nøj, det’ for børn

Indhold:

  • ‘MEIDEMOD’ når første milepæl. Så kan første flueben sættes i Projekt Mediemod: Bogen ‘Digital demens’ af Manfred Spitzer er udkommet på dansk. – Bogen kvalificerer debatten om de digitale medier, som påvirker vores evne til at knytte relationer, siger KLFs formand Ole Sørensen.
  • Ultra får temauge om tro til efteråret. Børn og unge er meget optaget af livets store spørgsmål. Det oplever DR Ultra, som til efteråret sætter fokus på tro i en uge med fire dokumentarer, i fiktionsserien Klassen og i Ultra Nyt.
  • Simon og Sigurd viste, at tro for børn kan blive relevant. Med ‘Sigurd fortæller bibelhistorier’ fik børn over hele landet gennem en børnebibel og tv-programmer noget, som de kan bygge deres liv på, fortæller idemanden.
  • SAT-7 bringer tro og håb til børn i krigszoner. SAT-7 er på en vanskelig opgave: At bringe evangeliet til Mellemøsten via satellit-tv. Men det går overraskende godt. Ikke mindst for SAT-7 Kids, som gør den kristne tro kendt for udsatte børn.
  • Buketten til Silja fra Ramasjang. Denne gang går Buketten til børnetv-vært Silja Okking for hendes fantastiske måde at favne børnene på gennem hendes programmer og hendes evne til at tage børn alvorligt og se dem i øjenhøjde. Silja er en elsket vært på Ramasjang og bruger også en del tid på at møde børn rundt omkring i landet i forbindelse med forskellige events. Vi vil gerne belønne Silja for at lave god dansk public service for de små.
  • Ny sæson af Herrens veje får premiere til efteråret. 1. sæson af Herrens veje på DR1 sluttede højdramatisk og tragisk. Allerede, da sidste afsnit var løbet over skærmen, offentliggjorde DR, at der ville komme en ny sæson.

EFTERLAD ET SVAR

Skriv din kommentar
Skriv dit navn her